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Detmolder Räume

Fritz Faust

Fritz Faust is an artist working with body, space and sound touching on the notions of masking, divinity, oneirology, animality and politics of the altered body.

http://fritzfaust.com/

Justin Koch

Justin Koch ist Medienkünstler und arbeitet als freier Autor/Regisseur im Bereich Musikvideos, Werbung, Spielfilm und Serie. Sein Vortrag handelt von Räumen als Narrativ.

http://www.asphalt-film.de/

Ole Grönwoldt

1965 geboren in Hamburg
1989-95 Hochschule für bildende Künste Hamburg, Klasse Prof. Ludwig Wilding bis 1992, Diplom bei Prof. Lambert Rosenbusch, Prof. W. Minks und Prof. F.E. Walther, 1995
Seither als bildender Künstler, selbstständiger Produkt-, Interior- und Production-Designertätig - oft an der Grenze zur Bildhauerei. Brand Spaces von Messekonzepten bis Ladenbauten sowie neue Tendenzen im Office Design gehören zu den Kerngebieten.
2000 Gründung der Fa. Hansastrasse.
Seit 2009 Mitglied im ADC Deutschland.
2018 Gründung der Firma Ole Grönwoldt Spatial Design.
Gewann zahlreiche Preise wie Red Dot Awards, ADC Nägel, German Design Awards etc. Div. Ausstellung zu Linien- und Raumbildern. Lebt und arbeitet in Hamburg.

www.olegroenwoldt.de

Jurriaan Molenaar

Born 1968, works and lives in Amsterdam/Weesp NL
Line, light and space define the image in the paintings of Jurriaan Molenaar. Empty spaces preferably. Architecture, even more so: space fascinates him, especially on the flat surface, the canvas. This 'science-man' has mastered the laws of perspective and geometry down to the finest details. Windows in a wall, a swimming pool, an open door. They are like tests in traditional geometry with the complication of different vanishing points. Molenaar looks for leeway in the geometry, leeway in the perspective and the vanishing points, without, however, violating these. At first sight very realistically represented, further insight reveals that there is nevertheless a slight torsion in the shape of the swimming pool and the aspect of the window in the wall is almost implausible; leeway in what seems real. In Molenaar's paintings colours are restrained and monochrome. In order to suggest depth or light he uses no changes of tone or colour. The areas of colour are, however, painted with extreme precision, and also remarkable sensitivity: every brush stroke is visible. And this is where the warmth lies, the poetry, for the contemplative viewer.